11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, alışveriş öncesi süreçte tüketicilerin nelerden etkilendilerini sosyal ve kültürel boyutlarıyla inceleyebilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketici ihtiyaçlarını fonksİyonel, biyolojik, sosyal ve hedonik boyutlarda sınıflandırabilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketicinin kimliği ve tüketim arasındaki bağlantıyı kurabilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, alışveriş sırasında tüketicilerin nelerden etkilendilerini inceleyebilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketicilerin karar verme sürecini inceleyebilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketiciyle iletişimde etkili mesajlar / araçlar geliştirebileceklerdir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, tüketiciyi daha iyi anlama yetisine sahip olacaktır.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanım ve uygulaması hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi.
2 Tüketici Kültürüne Tarihsel Bakış Slater, Don (1997), Consumer Culture & Modernity, Cambridge: Polity Press.
3 Algı Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
4 Kimlik Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
5 Güdü Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
6 Öğrenme Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
7 Arasınav
8 Tutum
9 Karar Verme Süreci Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
10 Küçük Sınav
11 Grup Etkileri Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
12 Gelir ve Sosyal Sınıf Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
13 Kültür ve Küçük Sınav Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
14 Tatil Solomon et al. (2010). Consumer Behaviour: A European Perspective"
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, powerpoint sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller Pazarlama kitapları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
5
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
    Toplam
113

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010